Om Urtegaarden

Urtegaardens mission
Rene varer - af høj kvalitet, udvalgt efter nordens skrappeste kriterier og økologi hvor det er muligt.
Ren besked - indsigt og valgmuligheder for kritiske forbrugere.
Skaberglæde - give kontrol og adgang til det sunde, miljørigtige og individuelt prægede produkt.

Idé & produktudvikling
Varesortimentet og udbuddet af opskrifter er vokset betragteligt og udvikles til stadighed, men det sker også, at vi fjerner varer fra hylderne, hvis der dukker nye oplysninger eller bare mistanker op om uheldige eller utilsigtede virkninger, eller hvis vi finder bedre erstatninger.
F.eks. ønsker vi primært at øge sortimentet af økologiske råvarer, hvor det overhovedet er muligt og til at betale!

Medarbejdere
Vi er nu 18 medarbejdere, hvoraf de fleste har arbejdet på Urtegaarden i adskillige år.
De 2 er tilknyttet vores butik i Sankt Peders Stræde 10, København K

Urtegaardens historie
Urtegaardens mere end 30-årige historie startede hos Sumo Lotus i 1978. Ønsket om at vide hvad hun smurte på sin egen - og ikke mindst sine børns - hud, satte hende i gang med at lede efter opskrifter og råvarer til den mest basale hudpleje. Babysalven var den første og vigtigste, men ideen greb om sig og interessen smittede.

Sumos kurser i fremstilling af cremer, sæber og brug af naturens urter øgede efterspørgslen på gode naturlige råvarer og Urtegaardens indkøbscentral opstod i slutningen af 1970'erne.